Digitalno roditeljstvo je pojam koji se vezuje za digitalno doba i vezuje se za roditelje koji koriste set programskih alata i servisa u svakodnevnim aktivnostima u podizanju i vaspitanju dece. Digitalni roditelji, na ovaj način, igraju najbitniju ulogu u oblikovanju načina na koji njihova deca koriste savremene tehnologije i digitalne medije.

Roditelj je, u savremenom dobu, možda prvi i najvažniji posrednik digitalne upotrebe dece.
HUFF Post

Digitalno roditeljstvo

ŠTA KAŽE TEORIJA – KOJI JE PRAVI PRISTUP?

Digitalni roditelj obično koristi najsavremeniji pristup u digitalnom podizanju dece –  RESTRIKTIVNO POSREDOVANJE.

Ovaj pristup uključuje pravila i zabrane kao i poučno posredovanje. Na ovaj način roditelj savetuje i daje uputstva šta je kvalitetan a šta nekvalitetan sadržaj. Ovako roditelj sa detetom doživljava digitalni sadržaj zajedno. Ovaj pristup starija deca doživljavaju kao roditeljstvo iz helikoptera.

Rezultati svetskog istraživanja koje se odnosi na digitalno roditeljstvo, sprovedenog u 2019. godini su:

  • Više od polovine roditelja koristilo je neki od oblika strategije posredovanja.
  • Manje od desetine ispitanika je dozvoljavalo neograničeno korišćenje medija i povremeno se uključivalo u posredovanje.
  • Skoro petina roditelja koristilo je instruktivno posredovanje, naročito sa decom mlađeg uzrasta.
  • Četvrtina roditelja je koristila restriktivno posredovanje.

NAJBITNIJA JE PRIRODA ODNOSA RODITELJ  – DETE

Posredničku ulogu digitalnog roditelja definišu različiti faktori od kojih su dva najbitnija:

  • Praktičnost uključivanja digitalnih tehnologija,
  • Pristupačnost i poznavanje prednosti i zamki savremenih tehnologija.

Svakako je najbitnija priroda odnosa roditelj – dete. Porodične interakcije i porodično okruženje su podjednako važni i to se direktno može videti:

Količina vremena koje mladi provode sami sa ekranima povećava se smanjenjem dostupnosti roditelja za interakciju.

Svi smo svesni činjenice da je život u razvijenim i savremenim društvima postao jako opterećen i „zauzet“. Kvalitetno vreme između roditelja i dece se na ovaj način gubi i polako nestaje uloga roditelja kao nekoga ko zajedno uči sa decom. Ovo je, možda i najbitniji aspekt jer je zajedničko učenje posebno bitno u odnosu na savremene tehnologije i digitalne medije.

89% roditelja želi da dete bude u razredu koji koristi mobilne uređaje.
37% od njih se zalaže da nastavnici budu ocenjeni u odnosu na korišćenje tehnologije u nastavi.
47% ispitanika ne želi da ima bilo kakav kontakt sa nastavnicima osim SMS poruka ili Viber grupa.

Istraživanje koje su u 2018. godini sproveli Schoolwires and Project Tomorrow

Digitalno roditeljstvo

AKO VAM JE DOSTA TEORIJE I PROCENATA, PROČITAJTE SAMO OVAJ DEO!

Na edukaciji DECA NA INTERNETU ćemo vas, tokom interaktivne radionice, naučiti da:

  • Odaberete alate koji će vam pomoći da vidite šta vaša deca rade na internetu,
  • Unapred sprečite da vaše dete postane žrtva sajber kriminala,
  • Sačuvate digitalnu reputaciju svog deteta i svoje porodice,
  • Nađete adekvatan način da ograničite upotrebu ekrana a da to ne izazove kontra-efekat,
  • Filtrirate sadržaj koji vaša deca gledaju,
  • Sprečite neželjeni sadržaj koji se kroz reklame šalje do vaše dece,
  • Vaša deca budu primer ostaloj deci u izboru sadržaja koji konzumiraju,
  • Svi ekrani u vašem domu odašiljaju samo kvalitetan sadržaj.

Ovo su samo neke od tema koje naša interaktivna radionica obuhvata, pored priče o BEZBEDNOSTI DECE NA INTERNETU i INTERNET ZAVISNOSTI.